Απροσδόκητη αύξηση στις πωλήσεις Ι.Χ. εντός του Σεπτεμβρίου

Επειτα από διαδοχικές αρνητικές εξελίξεις στο πεδίο της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι εταιρείες του κλάδου στη Γηραιά Ηπειρο μπορούν να χαμογελάσουν για λίγο. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, οι πωλήσεις οχημάτων τον Σεπτέμβριο στην Ευρώπη έδειξαν πρώτη φορά μέσα στο 2020 μια απροσδόκητη αύξηση της τάξεως του 1,1%, διότι η υψηλότερη ζήτηση στην αγορά της Γερμανίας και της Ιταλίας κατόρθωσε να αντισταθμίσει την εξασθένηση στην Ισπανία και στη Γαλλία. Τα σχετικά αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ενωση Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών. Θετικά είναι τα μηνύματα και από άλλες μεγάλες αγορές, όπως αυτή της Κίνας, όπου οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση για τρίτο κατά σειρά μήνα, ενώ στις Ηνωμένες Πολιτείες τον Σεπτέμβριο η ζήτηση ανέκαμψε.

Μετά την άρση των περιορισμών στις ευρωπαϊκές χώρες, που είχαν επιβληθεί το τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου, οι δρόμοι γέμισαν και πάλι με φορτηγά και οχήματα, ενώ ειδικά τα τελευταία θεωρήθηκαν ασφαλές μέσο μεταφοράς, μακριά από τον συνωστισμό του μετρό και των λεωφορείων. Βέβαια, αν και η αυξημένη ζήτηση είναι ένα σημάδι αισιοδοξίας, δεν παύει να έχει και κάτι το πρόσκαιρο, όπως αναφέρει το Bloomberg. Η εκ νέου έξαρση των κρουσμάτων σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες και η επιβολή περιοριστικών μέτρων και πάλι θα εμποδίσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να διατηρήσουν τα κέρδη τους. Στο Παρίσι και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Γαλλίας απαγορεύεται η κυκλοφορία το βράδυ για τέσσερις εβδομάδες, ενώ οι κάτοικοι του Λονδίνου δεν θα μπορούν να οργανώνουν συγκεντρώσεις στο σπίτι τους.

Πάντως, η τόνωση της ζήτησης, που προηγήθηκε, συνέδραμε αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η γερμανική Daimler και η σουηδική Volvo να παρουσιάσουν μη προσδοκώμενα κέρδη. Η μεν πρώτη, το τρίτο τρίμηνο είχε κέρδη προ φόρων και τόκων στα 3,07 δισεκατομμύρια ευρώ, δηλαδή σχεδόν διπλάσια από όσα ανέμεναν οι αναλυτές. Η δε βασική ανταγωνίστριά της στα βαρέα φορτηγά, η σουηδική Volvo, παρουσίασε προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη της τάξεως των 7,22 δισεκατομμυρίων σουηδικών κορωνών, ήτοι 813 εκατ. δολαρίων, που και πάλι ξεπέρασαν τις προβλέψεις. Βέβαια, όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, τα κέρδη βοηθήθηκαν και από τις πολύ δραστικές περικοπές που εφαρμόστηκαν, όπως η ελάττωση των θέσεων εργασίας λόγω πανδημίας, αλλά και ενόψει της δαπανηρής μετάβασης στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Πάντως, ορισμένοι αναλυτές, όπως ο Μάικλ Ντιν της Bloomberg Intelligence, συνιστούν αυτοσυγκράτηση και ψυχραιμία. «Εκτιμούμε πως οι καταναλωτές δεν θα πρέπει να συμμεριστούν τις όποιες ελπίδες των κατασκευαστικών εταιρειών ότι επίκειται αναζωογόνηση των δραστηριοτήτων τους», σημειώνει. Ο ίδιος προβλέπει ότι σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις οχημάτων θα μειωθούν σημαντικά, τουλάχιστον 20% στην ευρωπαϊκή αγορά, προειδοποιώντας ότι ίσως η πτώση να αποδειχθεί ακόμα μεγαλύτερη λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας.

Πηγή: kathimerini.gr