Επεκτείνει το δίκτυό του στην Κίνα ο οίκος Bulgari

Ανθεκτικός όσο λίγες εταιρείες στην επιβράδυνση της Κίνας, ο οίκος κοσμημάτων και ρολογιών πολυτελείας Bulgari βλέπει τις πωλήσεις του να αυξάνονται στη δεύτερη οικονομία στον κόσμο. Σχεδιάζει, έτσι, την επέκταση του δικτύου των καταστημάτων του στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη ασιατική χώρα,  καθώς προβλέπει διπλασιασμό των πωλήσεών του μέσα στην επόμενη πενταετία.

Σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του Bloomberg, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ζαν-Κριστόφ Μπαμπέν, υπεραμύνθηκε των σχεδίων του οίκου που σχεδιάζει την επέκτασή του εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής επιβράδυνσης.

Οπως τόνισε «χρόνο με τον χρόνο μια τεράστια άνω μεσαία τάξη βγαίνει από τα πανεπιστήμια, εντάσσεται στην αγορά εργασίας και εισπράττει αρκετά χρήματα». Διευκρίνισε μάλιστα ότι σε ό,τι αφορά τη δεύτερη οικονομία στον κόσμο, «υπάρχουν 5-10 πόλεις στις οποίες δεν έχουμε ακόμη καμία παρουσία και μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια θα πρέπει να έχουμε ώστε να μπορούν οι Κινέζοι να έχουν άμεση πρόσβαση σε ένα κολιέ της Bulgari».

Προέβλεψε, μάλιστα, πως ένα τέτοιο εκτεταμένο δίκτυο θα διευκολύνει την εταιρεία να αναπτύξει στενότερους δεσμούς με τους καταναλωτές. Ανάμεσα στις πόλεις που βρίσκονται στα σχέδια του ιταλικού οίκου συγκαταλέγονται οι Σεντζέν, Τσονγκίνγκ και Βουχάν.

Η Bulgari σχεδιάζει παράλληλα να διατηρήσει τα τέσσερα καταστήματά της στο Χονγκ Κονγκ μολονότι έχει ήδη πληγεί από τις ταραχές στην αυτόνομη περιοχή της Κίνας. Το πλήγμα στο Χονγκ Κονγκ έχει εξουδετερωθεί πλήρως από την αύξηση της ζήτησης στην κινεζική ενδοχώρα, στην Ιαπωνία και σε άλλες χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας. Οπως, πάντως, επισημαίνουν αναλυτές του Bloomberg, η μεγάλη έκθεση στην Κίνα συνοδεύεται πάντα από κινδύνους για τις δυτικές επιχειρήσεις που μαθαίνουν με δυσκολία να προσαρμόζονται στις πολιτικές ιδιαιτερότητες της αχανούς χώρας. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι το ΝΒΑ έχει βρεθεί στο στόχαστρο των ΜΜΕ της Κίνας επειδή ένα στέλεχός του εξέφρασε μέσω Τwitter την υποστήριξή του στους διαδηλωτές στο Χονγκ Κονγκ και προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων.

Η γαλλική φίρμα Christian Dior, που όπως και ο οίκος Bulgari ανήκει στον όμιλο ειδών πολυτελείας LVMH, έχει επίσης δεχθεί επικρίσεις και βρίσκεται σε δυσμενή θέση. Ο λόγος είναι ότι σε πρόσφατη εκδήλωσή του σε πανεπιστημιακό χώρο παρουσίασε χάρτη της Κίνας στον οποίο δεν συμπεριέλαβε την Ταϊβάν. Ερωτώμενος, πάντως, για το κατά πόσον διαβλέπει τέτοιου  είδους κινδύνους για την Bulgari, ο κ. Μπαμπέν υποστήριξε πως «δεν είναι απαραιτήτως διαφορετική η κατάσταση στις ΗΠΑ ή στην Ιαπωνία, καθώς κάθε χώρα και κάθε πολιτισμός παρουσιάζει τις ιδιαίτερες ευαισθησίες του και τις κόκκινες γραμμές του».

Προσέθεσε, άλλωστε, πως «ο οργανισμός μας εκφράζει με σαφήνεια τον σεβασμό του για το κυρίαρχο κράτος της Κίνας», ενώ υπογράμμισε πως πάγια πολιτική της Bulgari είναι να στελεχώνει ισχυρές ομάδες συνεργατών σε κάθε τοπική αγορά. Κι αυτό γιατί ο οίκος γνωρίζει πως «το να λαμβάνει υπόψη, να αισθάνεται και να διαβλέπει τις τοπικές ευαισθησίες είναι σημαντικό χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως μπορεί να μας προστατεύει πάντα από κάποια λάθη».

Πηγή: kathimerini.gr