Η ΜcKinsey ανοίγει κατάστημα με εσώρουχα και καλλυντικά

Ποιος είναι ο λόγος που κάνει μια εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων διεθνούς βεληνεκούς, όπως η McKinsey, να ανοίξει κατάστημα σε εμπορικό κέντρο στη Μινεάπολη και να το γεμίζει με εσώρουχα, καλλυντικά και κοσμήματα; Σήμερα Παρασκευή ανοίγει αυτό το κατάστημα στο λεγόμενο Mall of America, το οποίο δεν είναι ένα από τα πολλά στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά το μεγαλύτερο της χώρας. Στόχος, λοιπόν, της McKinsey είναι να ανταγωνιστεί την Amazon, δηλαδή να δοκιμάσει εμπράκτως πως οι μεγάλοι λιανέμποροι, όπως αυτή, καθώς και οι επιχειρηματικοί τους σύμβουλοι αντιμετωπίζουν τη νέα τεχνολογία για να εξυπηρετούν και να ικανοποιούν τους πελάτες τους – τα σχετικά αναφέρει σε δημοσίευμά της η βρετανική εφημερίδα Financial Times. Ανάλογα πειράματα έχει κάνει και ο ισπανικός όμιλος Zara, ο μεγαλύτερος διεθνώς στην ένδυση και τα αξεσουάρ, με πολλά καταστήματα στα οποία οι πελάτες έχουν ψηφιακή εμπειρία αγοράς.

Στην περίπτωση της ΜcKinsey, η εταιρεία θέλει να γνωρίζει από πρώτο χέρι τις αντιδράσεις και τις προσδοκίες των σημερινών καταναλωτών, που αγοράζουν και μέσω του κινητού τους και σε ένα κατάστημα, ώστε να μπορεί κι εκείνη να παρέχει συμβουλές που συνάδουν με την εποχή και τις αλλαγές της. Λόγου χάριν, στο εμπορικό κέντρο της Μινεάπολης στη μεσοδυτική πολιτεία Μινεσότα, θα μπορούν με τη χρήση προηγμένων συσκευών, όπως είναι οι έξυπνοι καθρέφτες και το ειδικό λογισμικό, να επιλέγουν το σωστό μέγεθος στηθόδεσμου ή πουκαμίσου. Μία από τις επιλογές στον τρόπο πληρωμής θα είναι  –πέραν των χρεωστικών και πιστωτικών καρτών ή του ρευστού– και το κρυπτογραφημένο νόμισμα. Ποιος θα είναι ο ρόλος της McKinsey; Tο να συγκεντρώνει δεδομένα και να μελετά τις αντιδράσεις των επισκεπτών και επισκεπτριών του καταστήματος, το οποίο θα καταλαμβάνει χώρο σχεδόν 1.530 τετραγωνικών μέτρων.

Στον ίδιο χώρο πριν από λίγο καιρό υπήρχε κατάστημα με τα νεανικά ρούχα της Abercrombie & Fitch. Για τα στελέχη της McKinsey η πρωτοβουλία αυτή είναι πολύ σημαντική και ενδιαφέρουσα, διότι τους δίνει τη δυνατότητα να μάθουν πώς κινούνται οι καταναλωτές και προσφέρει στην εταιρεία τους προστιθέμενη αξία. «Εάν δεν δούμε τα πράγματα στην πράξη, δεν θα μπορέσουμε να βρισκόμαστε μπροστά από τις τάσεις της αγοράς, δεδομένης της ταχύτητας με την οποία αλλάζει η τεχνολογία», επισημαίνουν. Σε πρώτη φάση στο εν λόγω κατάστημα θα φιλοξενούνται προϊόντα τεσσάρων εμπορικών σημάτων, ενώ από πλευράς υψηλής τεχνολογίας θα συμμετάσχει η Microsoft και μετά, βάσει συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, θα εναλλάσσονται άλλες εταιρείες ένδυσης και αξεσουάρ.

Στην περίπτωση της Inditex, της μητρικής της εταιρείας Zara, η οποία διαθέτει χιλιάδες εμπορικά καταστήματα σε όλον τον κόσμο και αρκετά επιμέρους εμπορικά σήματα στον χώρο της ένδυσης, των αξεσουάρ και των ειδών σπιτιού, η μελέτη των νέων τάσεων στις καταναλωτικές συνήθειες έχει δημιουργήσει και νέου είδους καταστήματα με ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό. Το μοντέλο πωλήσεων για τη Zara δεν τοποθετεί στο κέντρο του το προϊόν, αλλά τον καταναλωτή και την εμπειρία του, το τι ακριβώς μπορεί να ζήσει, αποκτώντας το τάδε ρούχο ή το δείνα αξεσουάρ. Η Zara διαθέτει στρατιές πιστών πελατών, 25 εκατομμύρια ακολούθους στο Facebook και 16 εκατομμύρια ακόλουθους στο Instagram, οι οποίοι και προβάλλουν τα προϊόντα της. Σε 120 καταστήματα της από τα συνολικά 10.000 σε όλο τον κόσμο, υπάρχει η τεχνολογία της Διευρυμένης Πραγματικότητας. Με το κινητό τηλέφωνο ανά χείρας μπροστά σε ειδικό αισθητήρα βλέπεις ένα μοντέλο με διαφορετικά ρούχα από όσα σε ενδιαφέρουν. Ανάλογη τεχνολογία υπάρχει και όταν κάνεις αγορές διαδικτυακά από τη Zara, οπότε μπορείς να δεις και άλλες επιλογές ρούχων και αξεσουάρ ανάλογα με το στυλ σου. Αντίστοιχες πρωτοβουλίες για λειτουργική ένταξη της τεχνολογίας στα συμβατικά καταστήματα προωθεί και η H&M. Γιατί, όπως επισημαίνει στο Forbes η αναλύτρια Aν Kρίτσλοου της Societe Generale, «είναι πλέον πολύ σπάνιο το φαινόμενο να βρεις στον κλάδο του λιανεμπορίου ένα κατάστημα χωρίς μία τεχνολογική εφαρμογή μέσα σε αυτό – η Inditex είναι μία από τις λίγες που συνδυάζει την τεχνολογία του σήμερα με το συμβατικό κατάστημα, και το κάνει επιτυχώς».

Πηγή: kathimerini.gr