«Μπάτμαν», Discovery και CNN κάτω από την ίδια στέγη

Μια μεγάλη συμφωνία κλείστηκε χθες ανάμεσα στον κολοσσό των τηλεπικοινωνιών της ΑΤ&Τ και τον όμιλο τηλεοπτικών δικτύων του Discovery, στο πλαίσιο ενός άτυπου αλλά σκληρού «πολέμου« για την εξασφάλιση μεριδίου στην επικερδή αγορά ροής περιεχομένου, που γνώρισε μεγάλη άνθηση λόγω της πανδημίας. Ειδικότερα η κίνηση αυτή αφορά τη WarnerMedia, που ανήκει στην ΑΤ&Τ, καθώς και τα δίκτυα CNN, HBO και τα κινηματογραφικά στούντιο της WarnerBros, τα μεγαλύτερα του Χόλιγουντ, τα οποία απέκτησε το 2018 μέσω της εξαγοράς της Time Warner αντί 108,7 δισ. δολαρίων. Αυτό σημαίνει πως δημιουργείται ένας γίγαντας στο πεδίο των υπηρεσιών ροής περιεχομένου στις ΗΠΑ, όπου ήδη παρατηρείται συνωστισμός. Κάτω από την ίδια στέγη θα βρίσκονται ενημερωτικά δίκτυα όπως το CNN και οι ψυχαγωγικές παραγωγές της Warner Bros Entertainment («Χάρι Πότερ», «Μπάτμαν» κ.ά.) και από την άλλη οι εκπομπές για τη φύση, την επιστήμη, το σπίτι και τη μαγειρική του Discovery. Οπως χαρακτηριστικά επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΤ&Τ, Τζον Στάνκι, «αυτή η συμφωνία ενώνει τις δυνάμεις δύο ηγετικών ομίλων στον κλάδο της ψυχαγωγίας, των οποίων οι δραστηριότητες στην παραγωγή περιεχομένου είναι συμπληρωματικές, ενώ η νέα μονάδα θα αναδειχθεί σε μία από τις κορυφαίες στην αγορά των πλατφορμών ροής απευθείας στους καταναλωτές».

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα δίκτυα ΗΒΟ και ΗΒΟ Μax διατηρούν αυτήν τη στιγμή περί τα 64 εκατομμύρια συνδρομητές, όπως αναφέρει σχετικά σε δημοσίευμά του το BBC, κι αυτό σημαίνει πως ωχριούν εν συγκρίσει με τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές στη ροή περιεχομένου, όπως το Netflix και το Disney+ με 208 εκατομμύρια και άνω των 100 εκατομμυρίων αντιστοίχως. Στο χαρτοφυλάκιο του Discovery συγκαταλέγονται τα κανάλια με τα ντοκιμαντέρ για τη ζωή των άγριων ζώων και τις ανακαλύψεις Animal Planet και Discovery Channel αντιστοίχως, των οποίων η συνδρoμητική βάση μεταφράζεται σε 88 εκατομμύρια νοικοκυριά στις Ηνωμένες Πολιτείες. Επιπλέον, φέτος, ξεκίνησε τη λειτουργία της η υπηρεσία ροής Discovery+ και αριθμεί περί τα 15 εκατομμύρια συνδρομητές πλέον.

Είναι χαρακτηριστικά τα σχόλια των αναλυτών του κλάδου της ψυχαγωγίας. «Εχει ξεκινήσει πόλεμος και αυτή τη στιγμή κάνει η ΑΤ&Τ μία επιθετική στρατηγική κίνηση, ώστε να εμπλουτίσει έτι περαιτέρω το περιεχόμενό της με αντιπάλους της το Netflix, την Disney και την Amazon», παρατηρεί ο Nταν Αϊβς της Wedbush Securities. «Η όλη διαδικασία είχε ξεκινήσει για την AT&T  από τότε που απέκτησε την Time Warner και το κόσμημα της ΗΒΟ, ένα σύνολο καλωδιακών καναλιών στις ΗΠΑ με μεγάλη γκάμα περιεχομένου, από σειρές και ταινίες έως ντοκιμαντέρ – τώρα και με το Discovery ενισχύει πάρα πολύ το οπλοστάσιό της». Βάσει των όρων της συμφωνίας, η ΑΤ&Τ θα λάβει 43 δισ. δολάρια και οι μέτοχοί της θα έχουν στην ιδιοκτησία τους το 71% του νέου ομίλου, όταν οι μέτοχοι της Discovery θα έχουν το 29%. Τα ηνία του νέου ομίλου θα τα αναλάβει ο νυν πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Discovery, Ντέιβιντ Ζάσλαβ. Παρά ταύτα, προ της επιβεβαίωσης της συμφωνίας, ο Ντέιβιντ Κάμινγκς, προϊστάμενος επενδύσεων στην Aviva, είπε στο BBC ότι οι μέτοχοι ίσως αναστατωθούν. Αναγνώρισε, τέλος, ότι η ΑΤ&Τ εξαιτίας του λυσσαλέου ανταγωνισμού στις υπηρεσίες ροής περιεχομένου, χρειαζόταν να τις ενδυναμώσει, αλλά επισήμανε πως ίσως η αγορά θεωρήσει τη συμφωνία αρκετά καθυστερημένη.

Πηγή: kathimerini.gr