Οι αλλαγές στην ΥΠΑ φέρνουν 412 προσλήψεις

Χρειάστηκαν δύο χρόνια, αλλά τελικά εκδόθηκαν τα Προεδρικά Διατάγματα για τον εκσυγχρονισμό και την αναμόρφωση του συστήματος πολιτικής αεροπορίας με τον διαχωρισμό της υφιστάμενης Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας σε δύο ξεχωριστούς φορείς: την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), που είναι ανεξάρτητη αρχή, και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Ανοίγουν όμως ταυτόχρονα και 412 θέσεις για νέες προσλήψεις στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Ο σχετικός νόμος είχε ψηφιστεί το φθινόπωρο του 2016 υπό την πίεση της τότε αξιολόγησης για την εκταμίευση υποδόσης ύψους 2,8 δισ. ευρώ και στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, αλλά μόλις τη Δευτέρα δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ τα Προεδρικά Διατάγματα που επιμερίζουν τις αρμοδιότητες. Αρχικά οι δανειστές είχαν αξιώσει ταυτόχρονα και τη μεταβίβαση των εσόδων από τα αεροναυτικά τέλη στο υπερταμείο, αλλά τελικά αυτό δεν έγινε.

Αριθμός εργαζομένων

Σύμφωνα με τους πίνακες που περιλαμβάνονται στα δύο σχετικά Προεδρικά Διατάγματα, ο αριθμός των θέσεων εργαζομένων της ΥΠΑ μπορεί να ανέλθει σε 2.512 άτομα, ενώ άλλες 487 θέσεις προβλέπονται στην ΑΠΑ. Ητοι οι δύο φορείς θα απασχολούν 2.999 άτομα.

Το Προεδρικό Διάταγμα για την ΥΠΑ προβλέπει πως «το σύνολο των οργανικών θέσεων μόνιμου προσωπικού με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου της ΥΠΑ κατά την έκδοση του παρόντος ανέρχεται σε 2.512, εκ των οποίων καταλαμβάνονται οι δύο χιλιάδες πενήντα δύο (2.052). Κενές οργανικές θέσεις μόνιμου προσωπικού δημοσίου δικαίου παραμένουν οι τετρακόσιες εξήντα (460), εκ των οποίων σαράντα οκτώ (48) είναι ήδη δεσμευμένες και οι τετρακόσιες δώδεκα (412) προς διάθεση». Αναφέρεται, επίσης, πως «οι προσωποπαγείς θέσεις προσωπικού ΙΔΑΧ στην ΥΠΑ ανέρχονται κατά τον χρόνο δημοσίευσης του παρόντος σε 378». Το σύνολο των υπαλλήλων με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου φτάνει τους 384. Με δεδομένο πως τα εν Ελλάδι αεροδρόμια ανέρχονται σε 44, προκύπτει πως κατά μέσον όρο θα απασχολούνται 68 άτομα στην ΥΠΑ και στην ΑΠΑ ανά αεροδρόμιο, πέραν των εκατοντάδων ιδιωτικών υπαλλήλων του υπό ιδιωτική διαχείριση Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και των περίπου 500 που απασχολεί η Fraport Greece για να λειτουργεί τα 14 από τα περιφερειακά αεροδρόμια των οποίων είναι παραχωρησιούχος. Επιπλέον καθίσταται σαφές πως οι 412 κενές προς πλήρωση θέση στην ΥΠΑ είναι αυτές που θα αφήσουν όσοι υπάλληλοί της μεταφερθούν στην ΑΠΑ. Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, που είναι αμιγώς ανεξάρτητη αρχή, πλην όμως δημόσια υπηρεσία, αναλαμβάνει την άσκηση ρυθμιστικών, κανονιστικών και εποπτικών αρμοδιοτήτων. Ουσιαστικά η ΑΠΑ θα είναι ο επόπτης και η ΥΠΑ ο διαχειριστής των αεροδρομίων που δεν έχουν ιδιωτικοποιηθεί.

Εποπτεία

Ειδικότερα, η ΑΠΑ αποκτά τις αρμοδιότητες της ρύθμισης και εποπτείας της οικονομικής λειτουργίας (economic regulator) των αεροδρομίων κατά την Οδηγία 2009/12/ΕΚ και των υπηρεσιών αεροναυτιλίας (κατά τους κανονισμούς 549/2004, 550/2004 και 391/2013), της ρύθμισης, εποπτείας και πιστοποίησης των υπηρεσιών αεροναυτιλίας (Air Traffic Management, Aeronautical Information Services, Meteorological Services for Air Navigation) και των παρόχων υπηρεσιών επικοινωνιών, πλοήγησης, επιτήρησης και διαλειτουργικότητας (Communication, Navigation, Surveillance, Interoperability), της ρύθμισης και εποπτείας θεμάτων που άπτονται της ασφάλειας από έκνομες ενέργειες (Security), των απαιτήσεων και διοικητικών διαδικασιών προστασίας (Safety) για τα αεροδρόμια καθώς και θεμάτων της αεροπορικής εκμετάλλευσης και της ρύθμισης και εποπτείας θεμάτων που άπτονται των υποδομών, της προστασίας του περιβάλλοντος και των πτητικών προτύπων.

Πηγή: kathimerini.gr