Ομάδες διαχείρισης κρίσεων σε πολυεθνικές

Μέτρα αντιμετώπισης του κορωνοϊού λαμβάνουν οι μεγάλες και οι πολυεθνικές επιχειρήσεις. Σε πολλές από αυτές ήδη έχουν συσταθεί ομάδες διαχείρισης κρίσεων (crisis management) οι οποίες ενημερώνονται ενδελεχώς για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει στις δραστηριότητές τους η επιδημία του κορωνοϊού.

Διακοπή μετακινήσεων

Το πρώτο μέτρο που ήδη λαμβάνουν οι μεγάλες επιχειρήσεις είναι η διακοπή των μετακινήσεων των στελεχών τους στο εξωτερικό. «Οι μετακινήσεις στελεχών μας πρακτικά δεν γίνονται και μόνον σε πολύ εξαιρετικές περιπτώσεις μπορεί να επιτραπεί κάποιο ταξίδι στο εξωτερικό», παραδέχεται στέλεχος μεγάλης επιχείρησης με έδρα στην Ελλάδα.

Το δεύτερο μέτρο που λαμβάνεται είναι ότι σε ορισμένες επιχειρήσεις όσα στελέχη επιστρέφουν από το εξωτερικό παραμένουν και εργάζονται από το σπίτι τους για 14 ημέρες. Τίθενται έτσι σε ένα είδος «άτυπης καραντίνας», προκειμένου να μηδενιστεί η πιθανότητα μετάδοσης του ιού σε άλλους εργαζομένους στην επιχείρηση.

Τα πράγματα είναι εύκολα, παραδέχεται στέλεχος της αγοράς, σε όσους έχουν αντικείμενο το μάρκετινγκ, τις πωλήσεις κ.λπ., υπηρεσίες που ευκόλως παρέχονται από απόσταση. Η τεχνολογία βοηθάει πολύ προς την κατεύθυνσή αυτή και ήδη πολλές επιχειρήσεις, μετά την κρίση του 2008 και με στόχο τον περιορισμό του κόστους, έχουν υλοποιήσει προγράμματα εργασίας από απόσταση. Στη Vodafone Ελλάδος για παράδειγμα, πριν από την έλευση του κορωνοϊού, οι εργαζόμενοι μπορούσαν και εργάζονταν μία ημέρα της εβδομάδας από την οικία τους.  Τώρα, τέτοιες κινήσεις, δηλαδή εργασία από το σπίτι, αναμένεται να ενταθούν το επόμενο διάστημα. Αυτό έπραξε και η Τράπεζα Πειραιώς για ορισμένους υπαλλήλους που εργάζονται στα γραφεία της στην οδό Αμερικής 4, καθώς εκεί απασχολείται η γυναίκα που βρέθηκε θετική στον ιό, το πρώτο κρούσμα κορωνοϊού στην Αθήνα.

Το πρόβλημα, εφόσον υπάρξει επιδείνωση της κατάστασης, θα το έχουν κυρίως οι βιομηχανικές και οι μεταποιητικές επιχειρήσεις, όπου οι εργαζόμενοί τους δεν μπορούν να εργαστούν μακριά από τον (ειδικό) εξοπλισμό της επιχείρησης.

Το τρίτο μέτρο που λαμβάνεται είναι η συνεχής απολύμανση των χώρων. Ηδη η Aegean ανακοίνωσε την εντατικοποίηση των τακτικών καθαρισμών των αεροσκαφών στο μεσοδιάστημα των πτήσεών της και επιπλέον έχει δημιουργήσει ειδικό πρωτόκολλο απολύμανσης αεροσκαφών, εφόσον λάβει ενημέρωση από τον ΕΟΔΥ ότι σε συγκεκριμένη πτήση υπήρξε μεταφορά επιβάτη που είναι πιθανώς κρούσμα.

Προληπτικές απολυμάνσεις

Τα μέτρα δεν αφορούν μόνον τους αερομεταφορείς. Πολλές επιχειρήσεις, ειδικά όσες διαθέτουν κρίσιμες υποδομές, προχωρούν σε προληπτικές απολυμάνσεις. Μία εταιρεία μάλιστα αποφάσισε να απολυμαίνει κάθε δεύτερη ημέρα τους χώρους εργασίας της. Ειδικά οι τηλεπικοινωνιακές επιχειρήσεις, που διατηρούν δύο ή τρία κέντρα ελέγχου των τηλεπικοινωνιακών δικτύων τους, λαμβάνουν ειδικά μέτρα προκειμένου να διατηρήσουν τους χώρους τους μακριά από την επιδημία. «Πλέον η ήδη αυστηρή είσοδος (για λόγους ασφάλειας και ακεραιότητας του δικτύου) γίνεται ακόμη πιο αυστηρή (λόγω κορωνοϊού)», παραδέχεται εργαζόμενος σε κέντρο δικτύου τηλεπικοινωνιακής επιχείρησης.

Τέλος, πάρα πολλές επιχειρήσεις εφαρμόζουν τακτικές απολύμανσης των χεριών των εργαζομένων. Αυτό φάνηκε και από το γεγονός ότι στην αγορά υπάρχει έλλειψη προϊόντων απολύμανσης και ιδιαιτέρως απολυμαντικού χεριών.

Πηγή:kathimerini.gr