Χορηγική συμφωνία Airbnb με ΔΟΕ για τις επόμενες πέντε Ολυμπιάδες

Μεγαλόπνοα σχέδια τρέφει ο όμιλος της Airbnb, που διασυνδέει στην πλατφόρμα της ιδιοκτήτες κατοικιών, διαμερισμάτων και δωματίων σε όλο τον κόσμο και τους παγκόσμιους ταξιδιώτες. Οπως ανακοινώθηκε, ο όμιλος θα επιχειρήσει την πρώτη μεγάλη χορηγία στη σύντομη ιστορία του ενόψει της αρχικής δημόσιας διάθεσης για τις μετοχές του το 2020 και προσβλέποντας να δελεάσει τους δυνητικούς επενδυτές. Συγκεκριμένα, θα στηρίξει οικονομικά τις επόμενες πέντε διοργανώσεις Ολυμπιακών Αγώνων –χειμερινών και μη– σε Τόκιο, Πεκίνο, Παρίσι, Μιλάνο και Λος Αντζελες, πόλεις που ταυτίζονται με μεγάλες αγορές για την ίδια. Υπέγραψε συμφωνία αξίας 500 εκατ. δολαρίων σε μετρητά και υπηρεσίες, η οποία θα μειώσει το κόστος για τις διοργανώτριες πόλεις, σύμφωνα με τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή (ΔΟΕ). Ο αμερικανικός κολοσσός φαίνεται πως ακολουθεί το παράδειγμα της κινεζικής Wanda Group, που ανέλαβε χορηγία για λογαριασμό της FIFA και τους αγώνες για το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου (Μουντιάλ).

Τώρα, η Airbnb συνήψε μία διεθνούς βεληνεκούς συμφωνία συνολικής αξίας 500 εκατ. δολαρίων, η οποία, όπως ανακοίνωσε ο αρμόδιος συμβαλλόμενος, η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή, θα συντείνει σε μείωση των δαπανών για τις χώρες που φιλοξενούν το γεγονός. Επιπλέον, θα βελτιωθεί ο παράγοντας της βιωσιμότητας της όλης διοργάνωσης, ενώ θα μειωθεί και η ανάγκη να ανεγερθούν ξενοδοχεία στις εκάστοτε πόλεις. Η Airbnb επιδιώκει να αναβαθμίσει το εμπορικό της σήμα ενόψει της εισαγωγής της στο χρηματιστήριο την επόμενη χρονιά. Η εταιρεία αποτιμάται από τους επενδυτές στα 42 δισ. δολ. Μελέτη του 2017 από το Επιστημονικό Περιοδικό Ερευνών Διαφήμισης δείχνει πως η χορηγία εταιρειών σε παγκόσμιες αθλητικές διοργανώσεις τύπου Μουντιάλ ή Ολυμπιακών Αγώνων έχει θετικό και μετρήσιμο αποτέλεσμα στην τιμή της μετοχής τους, όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα Financial Times. Και αυτό, γιατί οι μέτοχοι το εκλαμβάνουν ως ένδειξη εμπιστοσύνης και ως ενίσχυση στην προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών. Πόσο μάλιστα, όταν η εταιρεία-χορηγός διαδραματίζει και σημαντικό ρόλο εντός του μηχανισμού της αθλητικής διοργάνωσης, προσφέροντας καταλύματα.

Πάντως, όπως αναφέρεται στους Financial Times, οι ευνοϊκές επιπτώσεις γίνονται ορατές μόνο στους πιο δημοφιλείς αγώνες. Λόγου χάριν, οι χορηγοί στους Αμερικανικούς Αγώνες Ταχύτητας Γιοτ είδαν την τιμή της μετοχής τους να αποδυναμώνεται αφότου ανακοίνωσαν τη συμφωνία, ενώ σε ξεχωριστή έρευνα φάνηκε πως το ίδιο συνέβαινε και στην περίπτωση της διοργάνωσης της Φόρμουλα 1. Ακόμα και στους Ολυμπιακούς και στο Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου ο βαθμός της ανόδου της τιμής της μετοχής συν τω χρόνω περιορίζεται. Αυτό δηλώνει ότι οι επενδυτές προβληματίζονται με το κόστος των χορηγιών, το οποίο σταδιακά διογκώνεται, και τελικά αναγνωρίζουν εκείνους οι οποίοι μπορούν με εργαλείο την εκάστοτε αθλητική διοργάνωση να ενισχύουν την εικόνα και το κύρος της επιχείρησης-χορηγού με τρόπο θετικό. Λόγου χάριν, η τηλεοπτική θέαση για τους Αγώνες του Ρίο το 2016 στην Αμερική ήταν εξαιρετικά χαμηλή, ενώ αντίστοιχα και οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες στο Σότσι δεν προσείλκυσαν πολλούς – ήταν η χειρότερη επίδοση ιστορικά για την τηλεθέαση. Σε μεγάλο βαθμό, τέλος, αυτό αποδίδεται στο ότι οι τηλεθεατές μετακινούνται από τα δίκτυα που κάνουν την αναμετάδοση των αθλητικών διοργανώσεων, και στρέφονται στη συνδρομητική καλωδιακή τηλεόραση – αλλά και πάλι οι επενδυτές διερωτώνται εάν όντως το τίμημα των χορηγιών τελικώς αξίζει τον κόπο.

Πηγή: kathimerini.gr