Containerships – Παραμένουν στα ύψη οι ναύλοι

Διατηρούν την δυναμική τους, οι ναύλοι στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με τις ναυτιλιακές που προσφέρουν πλοία προς ναύλωση να αποκομίζουν υψηλά κέρδη, παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των ναυλώσεων παραμένει σταθερός λόγω έλλειψης πλοίων, ενώ παράλληλα καταγράφεται μια επιβράδυνση της δραστηριότητας στις επιχειρήσεις λόγω των εορτών των Χριστουγέννων.

Οι ναύλοι στα μακροχρόνια συμβόλαια απασχόλησης των containerships, ανακάμπτουν και βελτιώνονται φτάνοντας στα προηγούμενα υψηλά ρεκόρ, θέτοντας τέλος σε μια πρόσφατη πτωτική τάση, αναφέρει η Alphaliner.  Στο μέτωπο της προσφοράς, η διαθεσιμότητα χωρητικότητας είναι περιορισμένη και θα παραμείνει έτσι τους επόμενους μήνες, ειδικά στα μεγαλύτερα μεγέθη πλοίων. Οι προοπτικές για το 2022 είναι ευοίωνες για τις πλοιοκτήτριες εταιρείες με στόλους πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία ναυλώνουν στις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών.

Η  ζήτηση τονίζει η Alphaliner είναι απίθανο να εξασθενήσει μέχρι τον επόμενο Ιούνιο, με τα φορτία να παραμένουν μεγάλα  στα περισσότερα δρομολόγια. Ο δείκτης Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) εκτοξεύτηκε ξανά σε μια νέα ιστορική κορυφή των 4.810 μονάδων ως απόδειξη ενός συνεχιζόμενου ανοδικού περιβάλλοντος, υπογραμμίζει η Alphaliner. Εν τω μεταξύ, τα προβλήματα συμφόρησης που επιμένουν στα λιμάνια σε όλο τον κόσμο και η σταθεροποίηση των τιμών του πετρελαίου εκτιμάται ότι θα συμβάλουν στην τόνωση της ζήτησης για χωρητικότητα τους επόμενους μήνες.

Τι προκάλεσε αίσθηση

Αίσθηση έχει προκαλέσει το γεγονός ότι αν και η δραστηριότητα ήταν χαμηλή το τελευταίο δεκαπενθήμερο λόγω συνεχιζόμενης έλλειψης χωρητικότητας, η ζήτηση για πλοία μεταφορικής ικανότητας 7.500-11.000 teu παραμένει ισχυρή. Οι ναύλοι έφτασαν σε νέο υψηλό, με το μεταφορικής ικανότητας 8.411 teu «RDO SEMARANG» να εξασφαλίζει ναύλωση 60 μηνών στην Hapag-Lloyd στα 65.000 δολ ανά ημέρα. Αυτό είναι ένα νέο σημείο αναφοράς για αυτό το μέγεθος πλοίου και αυτής της διάρκειας ναύλωσης, υποδηλώνοντας ότι οι ναύλοι ενδέχεται να μην έχουν ακόμη κορυφωθεί σε αυτό το τμήμα. Οι ναύλοι   ανακάμπτουν και στο τμήμα των πλοίων χωρητικότητας μεταξύ 5.300-7.499 teu, δίνοντας τέλος σε μια τάση χαλάρωσης που παρατηρήθηκε στις αρχές Νοεμβρίου. Ενδεικτικά  το 6.541 teu «RDO CONCEPTION» εξασφάλισε μια απασχόληση 58-60 μηνών στην Hapag-Lloyd με 54.500 δολ ανά ημέρα, ένα επίπεδο που δεν έχει παρατηρηθεί από τον Ιούλιο για αυτού του είδους πλοίου και της αυτής της διάρκειας ναύλωσης.

Σύμφωνα πάντα με την Alphaliner ο ανενεργός στόλος των containerships μειώθηκε περαιτέρω σε αριθμό πλοίων τις πρώτες ημέρες του Δεκεμβρίου αν και κατάγραψε μια ελαφρά άνοδος μεταφορικής ικανότητας καθώς έτυχε ορισμένα πλοία μεγαλύτερου μεγέθους να βγουν σε προγραμματισμένη συντήρηση

Συνολικά, ο αριθμός των πλοίων σε αδράνεια παρέμεινε πολύ χαμηλός και η συνεχιζόμενη ισχυρή ζήτηση ωθεί τους liners να μην αφήνουν κανένα πλοίο «σκόπιμα σε αδράνεια» τονίζει η Alphaliner η οποία αναμένει ότι αυτή η κατάσταση θα συνεχιστεί και το επόμενο έτος. Ο συνολικός ανενεργός στόλος ήταν 157 πλοία χωρητικότητας 550.926 teu σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Alphaliner στις 6 Δεκεμβρίου. Αντιπροσώπευε το 2,2% της παγκόσμιας χωρητικότητας του στόλου, που ανήλθε συνολικά σε 24,89 εκατ. teu. Σε σύγκριση με την προηγούμενη καταμέτρηση της Alphaliner στα τέλη Νοεμβρίου, ο ανενεργός στόλος μειώθηκε κατά τέσσερα πλοία, αλλά αυξήθηκε κατά 27.867 teu σε χωρητικότητα.

Πηγή: ot.gr