Fintechs: Στοχεύουν σε παιδιά και εφήβους

Οταν η κόρη του Τζον Χιμπς απέκτησε την πρώτη της τραπεζική κάρτα, το εξάχρονο κοριτσάκι έψαχνε στο Google όλη την επόμενη εβδομάδα πώς θα αγοράσει ένα άλογο. Ο Χιμπς αγόρασε για την κόρη του την χρεωστική κάρτα από τη βρετανική ψηφιακή τράπεζα Starling, εταιρεία στον χώρο του fintech που μαζί με κάποιες άλλες έχουν αρχίσει να απευθύνονται σε παιδιά και εφήβους. «Οσο πιο γρήγορα αρχίσει να κατανοεί την χρήση της κάρτας τόσο πιο γρήγορα θα μάθει ότι δεν μπορεί να αγοράσει άλογο», ανέφερε ο Χιμπς για την κόρη του.

Παρότι οι παραδοσιακές τράπεζες προσφέρουν επί μακρόν βασικούς ταμιευτικούς λογαριασμούς για παιδιά, οι fintechs έχουν αδράξει την ευκαιρία προσφέροντας πιο αποτελεσματικές υπηρεσίες σε παιδιά και εφήβους που είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία. Η κάρτα της Starling, με κόστος 2 στερλινών το μήνα, δίδει τη δυνατότητα στους γονείς να μεταφέρουν χρήματα στους λογαριασμούς των παιδιών τους, να βάζουν όρια στις δαπάνες τους και να λαμβάνουν ειδοποιήσεις για κάθε αγορά τους. Αντίστοιχα και οι αμερικανικές fintechs, όπως Greenlight, Step και Copper προσπαθούν να απευθυνθούν στην αγορά των νέων. Η JPMorgan Chase & Co εισήλθε πρόσφατα σε αυτό τον χώρο, ανοίγοντας λογαριασμούς για παιδιά σε συνεργασία με τη Greenlight.

Στόχος όλων αυτών των εταιρειών είναι να προσφέρουν στα παιδιά μία «γεύση» οικονομικής ελευθερίας αλλά και εκπαίδευσης, δίδοντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα στους γονείς να παρακολουθούν και να μπλοκάρουν τις δαπάνες τους. Επιδίωξή τους είναι επίσης να τα εξοικειώσουν με τις ψηφιακές πληρωμές και το ηλεκτρονικό εμπόριο και φυσικά να τους κρατήσουν ως πελάτες όταν θα ενηλικιωθούν. Η Greenlight έχει αυξήσει τον αριθμό πελατών της σε παιδιά και γονείς από τις 500.000 στα 2 εκατομμύρια μέσα σε ένα χρόνο. Η εταιρεία χρεώνει 4,99 δολάρια το μήνα για χρεωστικές κάρτες για έναν αριθμό έως πέντε παιδιά.

Παράγοντες από τον χώρο του fintech εκφράζουν την αισιοδοξία ότι οι νεοσύστατες εταιρείες τεχνολογίας που παρέχουν χρηματοοικονομικές υηρεσίες θα καταφέρουν να πάρουν τους λογαριασμούς των παιδιών από τις μεγάλες παραδοσιακές τράπεζες. Φυσικά, εφιστούν την προσοχή ότι οι εταιρείες αυτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικές ως προς την ασφάλεια των δεδομένων.

Οι αμερικανικές υπηρεσίες ψηφιακών πληρωμών όπως οι Venmo της PayPal Holdings και η Cash App της Square, δεν επιτρέπουν χρήστες ηλικίας κάτω των 18 ετών. Αυτό καθιστά ακόμη πιο ελκυστικές τις νέες υπηρεσίες που στοχεύουν στα παιδιά και εφήβους. Η Gohenry με έδρα τη Βρετανία, που συστήθηκε πριν από οκτώ χρόνια, προσφέρει λογαριασμούς για παιδιά χρεώνοντας τους γονείς με 2,99 στερλίνες το μήνα. Ο Αλεξ Ζίβοντερ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, δηλώνει ότι η εταιρεία θα παρουσιάσει σε λίγα χρόνια κέρδη, παρά το γεγονός ότι οι προ φόρων ζημίες αυξήθηκαν στα 5,8 εκατ.στερλίνες πέρυσι, καθώς επέκτεινε τις επενδύσεις της στις ΗΠΑ.

Τόσο τα παιδιά όσο και οι έφηβοι ενδεχομένως να μην έχουν πολλά διαθέσιμα χρήματα, όμως οι νεοσύστατες εταιρείες ποντάρουν στην αυξανόμενη αγοραστική τους δύναμη. Η ηλικιακή ομάδα μεταξύ 8 και 23 ετών εκπροσωπεί αυτή τη στιγμή στις ΗΠΑ μία αγοραστική δύναμη της τάξης των 150 δισ.δολαρίων, σύμφωνα με τη McKinsey.

Πηγή: kathimerini.gr