«Ωρα για θέαμα» από την Apple με νέες υπηρεσίες τηλεόρασης

Η 25η Μαρτίου είναι μια σημαντική ημερομηνία για τον κολοσσό της Apple διότι αναμένεται να παρουσιάσει τις νέες υπηρεσίες του στο πεδίο της τηλεόρασης και του βίντεο. Μάλιστα, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, που επικαλείται το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, ο αμερικανικός όμιλος υψηλής τεχνολογίας θα λανσάρει τις νέες δραστηριότητες ταυτοχρόνως σε όλον τον κόσμο, επιδιώκοντας με το δικό του πρωτότυπο περιεχόμενο να ανταγωνιστεί ευθέως το Netflix με τις τηλεοπτικές σειρές και τις ταινίες του. Σε αυτές πιθανώς θα συμπεριλαμβάνονται υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης, αν και στην πρόσκληση προς τους δημοσιογράφους για τη σχετική εκδήλωση δεν δίνονται πληροφορίες συγκεκριμένες. Απλώς η πρόσκληση της 25ης Μαρτίου αναφέρει ότι έφθασε πλέον η ώρα για θέαμα (It’s show time!).

Περιεχόμενο

Βέβαια, δεν πρόκειται για κεραυνό εν αιθρία. Πολύ καιρό πριν είχε αναφέρει η Apple ότι σχεδιάζει να παράσχει στους καταναλωτές υπηρεσίες βίντεο, επενδύοντας κεφάλαια 2 δισ. δολαρίων στο Χόλιγουντ για παραγωγή αυθεντικού περιεχομένου. Στο πλαίσιο αυτό είχε συνάψει συμφωνία και με την τηλεοπτική παρουσιάστρια και παραγωγό Οπρα Γουίνφρεϊ. Σύμφωνα με τις πηγές που επικαλείται το Reuters, πιθανώς οι εν λόγω υπηρεσίες να συμπεριλαμβάνουν και την επαναπώληση συνδρομών για λογαριασμό τηλεοπτικών δικτύων όπως τα CBS, Viacom και Starz της εταιρείας Lions Gate Entertainment μεταξύ άλλων. Οι υπηρεσίες παροχής πρωτότυπου περιεχομένου και συνδρομών αναμένεται να ξεκινήσουν σε διεθνές επίπεδο, επειδή η Apple θέλει να «χτυπήσει» τις ανταγωνίστριες εταιρείες, όπως είναι η Netflix, καθώς και η θυγατρική της Amazon, Prime Video. Σήμερα η πλατφόρμα App Store της Apple, από όπου και θα διανέμονται οι τηλεοπτικές υπηρεσίες, είναι ενεργή σε περισσότερες από 100 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Πάντως, θα πρέπει να αναφερθεί ότι ήδη από τις αρχές της χρονιάς οι επενδυτές έχουν ρίξει το βάρος τους στις νέες υπηρεσίες, αφότου η Apple ανακοίνωσε την ιστορικά πρώτη μείωση πωλήσεων στα iPhone την περίοδο των Χριστουγέννων του 2018. Επιπροσθέτως, η εταιρεία είχε δηλώσει ότι θα κάνει εκπτώσεις στις τιμές των iPhone σε ορισμένες αγορές, ώστε να αντισταθμίσει τις μεταβολές στις ισοτιμίες, που καθιστούν ακόμη ακριβότερες τις προαναφερθείσες συσκευές. H Apple βρίσκεται σε συζητήσεις με την καλωδιακή τηλεόραση ΗΒΟ, μέλος του ομίλου WarnerMedia, ιδιοκτησίας της ΑΤ&Τ. Το ζητούμενο είναι να συμπεριληφθεί η ΗΒΟ στις νέες υπηρεσίες της Apple. Εξάλλου, αξίζει να αναφερθεί ότι υπάρχει το ενδεχόμενο εντός του τρέχοντος μηνός να ανακοινώσει ο τεχνολογικός όμιλος αναβάθμιση είτε των συσκευών iPad είτε των τηλεοπτικών συσκευών Apple TV, δηλαδή κάτι σύνηθες για τα δεδομένα του. Ωστόσο, η εκδήλωση της 25ης Μαρτίου είναι κάτι διαφορετικό: πρόκειται για την πρώτη μεγάλη εκδήλωση της Apple όπου αυτή δεν επικεντρώνεται σε συσκευές, αλλά σε περιεχόμενο και υπηρεσίες. Τα σχετικά αναφέρει ο Μπεν Μπάτζαριν, αναλυτής του κλάδου της υψηλής τεχνολογίας στην εταιρεία Creative Strategies.

Αυτό που γίνεται πλέον αντιληπτό είναι πως ο αμερικανικός όμιλος διέρχεται περίοδο δραστικών αλλαγών. Στις αρχές της χρονιάς αποφάσισε να διαθέτει τις υπηρεσίες αναπαραγωγής μουσικής Apple Music και μέσω ανταγωνιστικών συσκευών, όπως είναι τα έξυπνα ηχεία της Amazon πέραν των δικών της HomePod. Επιπροσθέτως, προς την κατεύθυνση αυτή κινείται και η απόφαση της Apple να συνεταιριστεί με τη Samsung Electronics, ούτως ώστε να δίνεται η δυνατότητα στους κατόχους τηλεοπτικών δεκτών της Samsung να βλέπουν βίντεο που αγοράστηκαν από την Apple και προβάλλονται στις ανωτέρω συσκευές. «Δεν ισχυρίζομαι πως η Apple παραιτήθηκε από τις δικές της συσκευές αναπαραγωγής περιεχομένου, όπως είναι τα έξυπνα ηχεία HomePod και η τηλεόραση Apple TV – μιας και εκεί η εμπειρία ακρόασης και θέασης είναι η καλύτερη», λέει ο κ. Μπάτζαριν. «Απλώς η Apple είναι αρκετά έξυπνη ώστε να μην περιορίσει τις συσκευές μέσω των οποίων οι καταναλωτές μπορούν να απολαμβάνουν τις υπηρεσίες της».

Πηγή: kathimerini.gr