Δεν τα κατάφεραν τα κίτρινα ποδήλατα της Ofo

Τα χαρακτηριστικά κίτρινα ποδήλατα που άλλοτε κατέκλυζαν τους δρόμους του Πεκίνου και της Σαγκάης βρίσκονται πλέον παρατημένα ή σπασμένα στην άκρη του δρόμου, καθώς οι Κινέζοι, δυσαρεστημένοι από τις υπηρεσίες της νεοφυούς επιχείρησης Ofo, έπαψαν να τα χρησιμοποιούν. Πλέον, έξω από τα γραφεία της Ofo σχηματίζονται ουρές αγανακτισμένων πελατών, οι οποίοι απαιτούν να τους επιστραφεί η προκαταβολή που είχαν δώσει για τη χρήση των ποδηλάτων. Παράλληλα, πάνω από 12 εκατομμύρια άτομα έχουν ζητήσει μέσω Διαδικτύου επιστροφή χρημάτων. Ο ιδρυτής της εταιρείας εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να κηρύξει πτώχευση.

Από το 2014, η νεοφυής επιχείρηση Ofo δίνει τη δυνατότητα στους Κινέζους με το σκανάρισμα ενός κωδικού να χρησιμοποιούν τα ποδήλατα και όταν φτάσουν στον προορισμό τους να τα αφήνουν οπουδήποτε, ώστε να τα χρησιμοποιήσει κάποιος άλλος. Αυτή η επιχειρηματική κίνηση κατέστησε την εν λόγω εταιρεία όχι απλώς επιτυχημένη αλλά και κυρίαρχη στον τομέα της ανταλλαγής ποδηλάτων, κατατροπώνοντας όλους τους ανταγωνιστές της. Τα κίτρινα ποδήλατα βρίσκονταν σε κάθε γωνία των κινεζικών πόλεων, ενώ η εταιρεία είχε επεκταθεί και σε άλλες είκοσι περίπου χώρες. Οι κοστοβόρες μάχες για να διευρύνει το μερίδιό της στην κινεζική αγορά υπονόμευσαν την προσπάθεια της Ofo να καταγράψει κέρδη, παρά το γεγονός ότι ήταν εξαιρετικά δημοφιλής. Παράλληλα, η επιχείρηση αντιμετώπιζε προβλήματα διαχείρισης εξαιτίας της ραγδαίας επέκτασης της επιχειρηματικής της δραστηριότητας. Η Ofo δεν παρέχει πλέον τις υπηρεσίες της στη Γερμανία, στις ΗΠΑ και σε άλλες χώρες όπου προηγουμένως είχε δραστηριότητα. Επιπλέον, υποχρεώθηκε να πωλήσει τα περιουσιακά της στοιχεία σε εξευτελιστικές τιμές, προβαίνοντας για παράδειγμα σε πώληση των ποδηλάτων της έναντι 2 δολαρίων το καθένα. Η πτώση της Ofo κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για άλλους επενδυτές όσον αφορά τεχνολογικούς τομείς που αποδείχθηκαν ζημιογόνοι, όπως η παράδοση φαγητού στο σπίτι, η υπηρεσία ταξί και η ανταλλαγή ποδηλάτων.

Ο Ντάι Γουέι, διευθύνων σύμβουλος της Ofo, εξήγησε την περασμένη εβδομάδα σε ανοιχτή επιστολή προς τους εργαζομένους πως η εταιρεία αντιμετωπίζει περιορισμένη ρευστότητα, εν μέρει εξαιτίας της πληρωμής των προμηθευτών και εν μέρει εξαιτίας της επιστροφής χρημάτων στους πελάτες. «Η εταιρεία μάχεται μεταξύ πόνου και απελπισίας», συμπλήρωσε. Εκτός αυτού επιβάλλονται προσωπικοί περιορισμοί στον Γουέι. Βάσει δικαστικής απόφασης, ο Γουέι εντάχθηκε σε μαύρη λίστα πιστωτών και ως αποτέλεσμα του απαγορεύεται να στείλει τα παιδιά του σε ακριβά σχολεία, να πετάξει σε θέση πρώτης τάξης, να κλείσει διαμονή σε ακριβό ξενοδοχείο. Το υπουργείο Μεταφορών της Κίνας ζήτησε την περασμένη Παρασκευή αφενός από την Ofo να επιταχύνει τη διαδικασία επιστροφής χρημάτων στους πελάτες, αφετέρου από τον κόσμο να είναι πιο ανεκτικός απέναντι στην καταρρέουσα επιχείρηση προκειμένου να της δώσουν μία ευκαιρία να ανακάμψει και να προωθήσουν την εγχώρια καινοτομία. «Θα ήταν δύσκολο για την εταιρεία να επιστρέψει στις χρυσές της ημέρες, δεν νομίζω ότι μπορεί να ξαναγίνει αυτό που ήταν. Πιστεύω πως οι περισσότεροι άνθρωποι πραγματικά απλώς περιμένουν τις τελευταίες της ημέρες», δήλωσε στο Reuters πρώην στέλεχος της εταιρείας.

Πηγή: kathimerini.gr