Στην παράδοση παγωτών κατ’ οίκον επενδύει η Unilever

Η έννοια της έγκαιρης κατ’ οίκον παράδοσης μιας παραγγελίας αποκτά νέο νόημα στην εποχή του κορωνοϊού. Οι εταιρείες σπεύδουν να παραδώσουν ακόμη και παγωτά αρκετά γρήγορα προκειμένου αυτά να φτάσουν στον παραλήπτη τους χωρίς να προλάβουν να λιώσουν.

Οταν η πανδημία άρχισε να κορυφώνεται, η οικονομική δραστηριότητα ανεστάλη και οι άνθρωποι αναγκάστηκαν να μείνουν στα σπίτια τους, τα εστιατόρια έκλεισαν. Τα περισσότερα αναγκάστηκαν, έτσι, να διακόψουν και την κατ’ οίκον παράδοση γευμάτων.

Τότε η Unilever έσπευσε να ανταποκριθεί στην πρόκληση και να καλύψει το κενό εκτελώντας παραγγελίες πελατών της, οι οποίοι δεν χρειαζόταν παρά μόνον να πατήσουν ένα κουμπί για να έχουν στην πόρτα τους ένα δημοφιλές παγωτό προτού αυτό προλάβει να λιώσει.

Συμφωνίες

Η Unilever εγκαινίασε τις online πωλήσεις παγωτών, τη μονάδα της Ice Cream Now, πριν από περίπου τρία χρόνια, και τώρα είναι σε πλήρη δράση. Η βρετανοολλανδική εταιρεία εδώ και χρόνια συνάπτει συμμαχίες και συμφωνίες συνεργασίας με εταιρείες κατ’ οίκον παράδοσης γευμάτων όπως οι Domino’s Pizza και Deliveroo και έφτιαξε έτσι ένα ευρύτατο δίκτυο ηλεκτρονικού εμπορίου.

Καθώς οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν τελευταία, η Unilever κατόρθωσε να προσαρμοστεί γρήγορα στην αλλαγή συμπεριφοράς των καταναλωτών ακριβώς επειδή είχε ήδη ετοιμάσει την επιχείρηση online πωλήσεων παγωτών. Διέψευσε, έτσι, τις προβλέψεις των αναλυτών ότι θα μειώνονταν τα έσοδά της το δεύτερο τρίμηνο με την καραντίνα.

Η αύξηση της κατανάλωσης μέσα από παραγγελίες για παράδοση στο σπίτι υπερκάλυψε την κατά 35% πτώση που σημείωσαν οι πωλήσεις παγωτών μέσα στα καταστήματα.

Υψηλότερες τιμές

Οι online πωλήσεις  βοηθούν σημαντικά, καθώς οι τιμές συνήθως είναι υψηλότερες από εκείνες των σούπερ μάρκετ. Με αυτά τα δεδομένα οι μετοχές της εταιρείας σημείωσαν άνοδο 8,6%.

Μιλώντας στην τηλεόραση του Bloomberg, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αλαν Τζοπ τόνισε πως «ένα από τα πράγματα που παρατηρούμε τώρα είναι το e-όλα» και προσθέτει πως η εταιρεία του κατέγραψε μεγάλη αύξηση στις κατ’ οίκον παραδόσεις παγωτών και εκτιμά πως η τάση αυτή θα συνεχισθεί.

Πράγματι, οι online πωλήσεις παγωτών προστίθεται στον κατάλογο των απίθανων υποψήφιων προϊόντων για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Την περασμένη δεκαετία η Nestlé SA και η Danone δημιούργησαν επιχειρήσεις προκειμένου να ανταποκριθούν στις παραγγελίες για βρεφικό γάλα και βρεφικές τροφές. Οι παραγγελίες αυτές προέρχονταν μαζικά από κινέζες μητέρες που θέλησαν να προμηθευθούν τα προϊόντα αυτά από το εξωτερικό όταν εκδηλώθηκαν στην Κίνα σκάνδαλα με μολυσμένα βρεφικά γάλατα. Κάτι ανάλογο συνέβη, άλλωστε, με τις παραγγελίες για τροφές για κατοικίδια, καθώς πολλοί προτίμησαν να παραγγέλνουν online παρά να μεταφέρουν τεράστια πακέτα από το σούπερ μάρκετ.

Επέκταση

Η Unilever είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο παρασκευάστρια παγωτών και μάλιστα των πλέον δημοφιλών. Τα τελευταία χρόνια έχει επεκταθεί στην αγορά παγωτών μαζικής παραγωγής που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ. Τα παγωτά της που πωλούνται online τα παραδίδουν πεπειραμένες εταιρείες κατ’ οίκον παράδοσης όπως οι Grubhub και DoorDash. Στη διάρκεια της καραντίνας οι εταιρείες αυτές είδαν να εκτινάσσεται στα ύψη η ζήτηση για τις υπηρεσίες τους. Οι συγκεκριμένες εταιρείες παραδίδουν τα επιδόρπια σε μικρά ψυγεία με ξηρό πάγο που τα διατηρεί στους -79 βαθμούς Κελσίου. Θερμοκρασία ικανή ώστε να παραμείνουν παγωμένα μέχρι το βράδυ, όταν θα έρθει η ώρα για να παραδοθεί όλο το πακέτο που προβλέπει το δείπνο.

Πηγή: kathimerini.gr